fredag 24 december 2010

Cykla i Anderna!!!!

Ja vad har jag gett mig in pa egenligen =) Det att det skulle vara lite upp och lite ner hadde jag vell reknat med, men herregud jag har ett snitt pa +1500 hm var dag! fran 2000m upp till over 4000 och ner igen, och med full packning sa blir det lite motstand =0 Sen har det en tendens att vara 30 grader i skuggan i dalarna och 7 + och rengn pa hojden! Sen att huvudvagen har vart av grus och ibland i sa daligt skick att jag onskat att det ska borja ga upp igen da det skakar i allt trots att jag ligger pa bromsarna!
HAHAHA! ja det dar later val inte sa positivt, men sant sa kommer det sa haftiga upplevelser in imellan att jag inte angrar ett dugg =)  i gar t ex kom jag till Cusco och det var rusningstrafik, jag fragar en bil som stannat bredvid mig om vagen till ett torg, han sager -folg mig bara, och sen bar det ivag med tutan pa i full fart kors och tvars i gater o trafik rorigare en ja fan vet! men inga problem och bara att traffa folk som sa garna hjalper till ar faktiskt valdigt haftigt!!! Nu blir det en jul i Cusco! som verkar vara en turist huvudstad och skiljer sig otroligt fran de stader och byar som jag sykklat igenom tidigare. Julmat blir det inte sa mycket av men jag ska ata upp mig rejalt och njuta av deras jultraditioner!
Ja nu skulle jag ju inte sitta har och babbla for det gar sa langsamt for mig och mycket har jag att beratta! men en annan gang =)
Feliz Navidad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar