måndag 13 december 2010

bad,brudar och bira

Ja herregud vilka upplevelser och nya intryck!!! dessverre inget av titelskriften =)
Tack till Karel som korde mig till flygplattsen mitt i natten!! sen en veldigt laaang dag och vel i Lima kunde jag packa ut cykeln(HEL!!!=) ganska otroligt som veskan sag ut!!! efter en natt pa hotel startade jag sykklandet soderut !!!! ganska sa tungt lastad!!! ja helt otroligt vilka intyck!!! sykklade genom rikemans-kvarter og genom slum, det er ett veltigt tutande och hejande och dom gladaste att heja er de fattigaste. sand och oken vidare till elv-dalar som er otroligt bordiga, och sa holl det pa till jag svangde av fran pan-american highway i pisco och sykklade in i en dal som i princip gick uppfor i 20 mil till 4750 moh herregud vilken bakke och vilken natur och vilket folk som bor har, ja och vilka nerforsbackar sen -mil efter mil utan att behova trampa.
Nu har jag landat i Ayacucho och ar i stort behov for lite rekreasion =) har just intagit min forsta resturang maltid!!!? ja hittade en vegan resturang =) inte sa dumt efter att vart liv-redd for magsjuke-bakterier och resturanger som har sett ut som utedass!!! ja det har blivit endel bananer =). det har blivit endel campande lengs-med vagarna ocksa!! som har kravt allt av mina tidigare campar-kunskaper!!!
Och sa var det dar med spanskan ocksa, det gar ganska knaglig faktiskt, men ett smil och lite forsok racker ganska langt och jag hoppas det gar battre och battre.
ska njuta statslivet en dag till och kanske jag lyckas ladda upp lite bilder i morgon!!!

Viva la vida PERUANA =) 

1 kommentar:

  1. Vad roligt att höra från dig! Sen att du mår bra och är nöjd är ju också lite bra :-) Ha ha ha, ja campar - kunskaper har du ju så att räcker och blir över =) Ser fram mol lite bilder! Fortsatt trevlig resa och var rädd om dig!!!!

    //Aron

    SvaraRadera