fredag 24 december 2010

Cykelbilder,ska ta mera dokumentationsbilder!

Hogplata, ja man kan ju undra hur jag hamnade pa en san har liten grusvag-men det ar faktiskt vag 3 som ar en huvudforbindelse mellan flera "byar", nu ska val sagas att det var enormt stora vagarbeten pagang och jag var ett par ar for tidigt ute. jag fick i alla fall en sagolikt fin nedkorning pa perfekt nylagd asfalt i sa fin miljo att jag blev helt tagen!

Cerpentin vagar, ibland av grus-ibland asfalt-ibland upp-ibland ner! Ja det har gatt antingen upp eller ner =)

Vegetationen ar ganska taggig! har i ganska extrema forhallanden som inte alltid ar sa bra for att inte punktera =) har forovrikt haft tre punkteringar, trots det ingen pa alla sylvasa stenar eller pa glas som ligger overallt

Vaxtligheten varierar extremt beroende pa hojd och tillgang till vatten. ibland ar det sa otroligt bordigt och dom vekar kunna odla allting, ibland ar hela horizonten tackt av akerlappar som bonderna for hand odlar diverse betor pa

Fick mojligheten att overnatta hos familjen till Jhonatan(mitten) efter en sa otroligt gasfri kvall dar han hjalpte mig pa alla satt och vis och verkligen satte bevis pa hur gastvanliga Peruaner kan vara!

Hundar! overallt! ibland som har tiggande efter vagen, ibland levande sitt eget liv stosande omkring i staderna, och ibland som storsta noje att forsoka skramma sykklister =/ tur att man inte ar alltfor hundradd for vissa attacker skulle kunna skramma livet ur en - men som oftast ar det inget att oroa sig for

Vagarna kraver sina liv! har ett minnes monument!

Det blir inte alltid bilder pa det man skulle vilja ta pa, ibland ar syner nar jag rullar genom byar obeskrivliga men inte latta att fanga pa bild, samma galler alla de otroligt trevliga mansikorna som jag slanger nagra ord med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar