lördag 14 juli 2012

Dag 36 - väddö

Distans 47km. Tot 1507km
Har haft några väldigt fina paddel dagar! Och på Stockholms skärgårdsradio skröt dom om världens finaste skärgård, jag tog vägen utanför Fjärdlång och Nämdö och det var en mycket fin sträcka med många öar lite befolkat och många fina klippor :-D
Har haft förhållandevis bra väder med sol & medvind och åsk-oväderna har hållt sig över fastlandet. Det har vart en hel del båtar också men ibland går ju den bästa vägen just vid farleden så, men dom har skött sig bra. Undrar lite vart alla kajakpaddlare är bara?(rycktet har gått under turen att i stockholm är det många paddlare) för jag har bara sett några få.
Nu bär det vidare norrut och det blir lite nya omgivelser, gissar jag har blivit lite borskämd i det sista så vi får se hur det går(får väl ta på mig skygglappar och försvinna in i ljudböckernas värld).
Nu ska jag använda min mirakel salva som enligt baksidestexten ska hjälpa mot: sår hud, såre lepper, sprukken hud, lätt solbrenthet, klöe, stive muskler och insektstikk :-P


2 kommentarer:

  1. Efter en tids frånvaro år det roligt att se att du 'still is on tour'.
    Önskar dig god fortsättning och intressanta upplevelser i gott väder.
    Lennart B

    SvaraRadera