fredag 30 januari 2015

Nya fjäll

Först Grövelsjö fjällen sen Rogen området och över till tänndalen, vidare över fjället till Ramundberget, upp till Helags, Sylarna, Blåhammaren och ner till Storlien. Ja för att nämna några av ställena jag passerat, de har jag nu knutit ihop och fått mer pejl på :-) De fjäll som nu väntar ända upp till Tärnaby är okända för mig och är nog lite mindre turistiska men med en del glesbygd inimellan. Här blir det att följa skoterleder och hoppas på att de är någotsånär frekvent besökta, det är ju som sagt tidigt på säsongen + en del snö och vind. Varför jag följer leder är framförallt för att vi behöver någon form för botten som bär då det blir en del dalar/ skog med mycket lös snö. I dag fick jag fina spår ner till skalstugan och upp på fjället igen då en av de fantastiska människor som glädjer sig att hjälpa andra kom till min hjälp :-D bilden visar hur det ser ut här, rofyllt tycker jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar