lördag 15 januari 2011

Muntert =)

Efter La Paz har jag tagit mig soderut pa langa rakor av asfalt, med risk for livet da sido-vinden bryts av tung trafik som passerar 30 cm vid sidan av mig och skapar ett sug innat vagen!!! annars ar det en njutning att kunna rulla pa i hog fart =) .lanskapet har vart stapp-liknande och det var mest torrt gras emellan sanden. Och sa fick jag for mig att jag skulle ta en vag 120km och komma in ovanifran Salar de Uyuni (en stor salt-oken), haha ja det var en vag det, tog mig ett par dar =/ det var stora vag arbeten paborjade och allmant daaalig vag med gupp och sand!! sen nar jag val kom fram till saltet kom jag lite innan huvudvagen och det var blott salt som la sig som vit glacyr over det mesta!!! Ja glomde jag att saga att det har vart askvader i pricip varje afton med vissa rengnskurar!! och inte tala om allt sand-damm som som vinden virvlar upp!!!
HAHAHA Muntert va det, men va bara tvungen att rensa lite... Forovrigt manga fantastiska upplevelser =)

Nu bar det snart in i Argentina och jag ser fram emot endel fina strackor jag blivit tippsad om =) 

Nagra bilder racker inte mitt talamod till med da uppkopplingshastigheten har far tiden att stanna!!! (massa galna turister pa Facebook=)

Puss Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar