torsdag 6 januari 2011

Bolivia

La Paz - Bolivia verldens hogst belagna huvudstad!!! vilket drag altsa!!!
Efter att jag blev inslappt i Bolivia vid en fin passage via Titicaca-sjon och Copacabana har jag tagit mig till huvudstaden som ligger som i en "gryta" med El Alto ovanfor. Det marks att det ar en huvudstad! -Full fart och allting lutar at ena eller andra hallet och i kombination med tunn luft och avgaser blir en stadsvandring helt annpustande!
Bolivianerna verkar vara ganska lika Peruanerna men verkar inte bry sig om mig lika mycket! och det kan ju vara ganska skjont ibland!!!
Nu bar det soderover och det finns alltid olika stallen jag vill besoka och olika vagar men aven en liten brist pa tid och olika veg-forhallanden! sa vi far se men jag har tankt mig passera en salt-oken och kanske klanga lite pa nagon vulkan! anstrangande sakert men nu har jag attit upp mig igen sa det ska nog ga =)

(vet inte om det gar att lasa nar jag skriver utan prickar =)

UT OCH SKIDA FOLK!!!  ps saknar sno och vinter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar