https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=201064316256974001148.0004c224199543b24df3f
söndag 10 juni 2012
Dag 2
https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=201064316256974001148.0004c224199543b24df3f
lördag 9 juni 2012
Dag 1
Distance 24 km
Ja då var jag på väg, eller rättare sagt på vattnet :-D. Min pappa och bror mötte upp vid starten och önskade mig god färd :-) Det blev en lite kortare distans idag men det var lite motvind och jag har hållt igång med förberedelser så jag behövde nog en lungn start. Skööönt att vara på väg är det i alla fall.
53 mil bil
Med tanke på att jag inte kört bil på länge så var det en rivstart med 53 mil från Stavanger till Halden(till och med en sådan begivelse som skulle fästas på bild tyckte papparatsi-burken:( Jag tyckte det var dags att lämna vägarna och lämnade tillbaks hyrbilen. Efter en kort natt i utkanten av Halden var det så dags att packa kajaken(taaaajt) och bege mig de 8 km till Gamla svinesundsbron där starten på hbb ligger.
fredag 8 juni 2012
Packat & klart
Ja då var kaoset nerpackat och nu ser det riktigt prydligt ut. Tror jag ska slippa bruka altför mycket våld för att få det in i kajaken :) Förutom mat(känns som jag har mat både tur/retur Happaranta ;) har jag fått med mig leksaker som klätterskor och snorkel :D
måndag 4 juni 2012
Kvitsöy
söndag 27 maj 2012
Havspaddlarnas Blå Band
onsdag 23 maj 2012
Återuppstånden bloggare =D
Tillbaks i blogg-tagen!
Kuuul! Och än mer kul: Ny tur på G =)
Men vad har hänt sedan sist? Jo det är ju så att hjulet rullar och vill man hänga med är det bara att labba på =/ och det har jag gjort =) till och med så att det har blivit lite tid över för att kunna njuta ett annat förträffligt tur-åkdon, nämligen Havskajaken. Då Jag är bosatt i Stavanger på Norges sydvästkust och man kan säga vad man vill om vädret här, är det i alla fall isfria paddlingsbara vatten året runt =) vilket jag således har utnyttjat!
Nu har det också öppnat sig en möjlighet att dra på långtur i sommar och bränna lite inarbetade timmar =) och det gillar jag förstås, för då kan jag realisera en gammal plan att paddla runt Sveriges kust =D
Men först lite kajak-nostalgi och inspiration
| På tur med Maria i wildmarksguiderna utanför Vasa i Finland -04 |
| St Annas skärgård med min paddel-frälsta far Kjell -04 |
| Läcko slott.Vänern -06 |
| Härliga Vikna i Nord-Trøndelag -07 |
| Att få alla önskningar att passa in på EN ENDA kajak är inte alltid så lätt, men förnöjd är ordet. |
| Havet... ja det havet =) |
| Fjord og Fjell i härliga element |
| Ute på vattnet får man va sig själv för en stund |

