lördag 9 juni 2012

Dag 1

Distance 24 km
Ja då var jag på väg, eller rättare sagt på vattnet :-D. Min pappa och bror mötte upp vid starten och önskade mig  god färd :-) Det blev en lite kortare distans idag men det var lite motvind och jag har hållt igång med förberedelser så jag behövde nog en lungn start. Skööönt att vara på väg är det i alla fall.

53 mil bil

Med tanke på att jag inte kört bil på länge så var det en rivstart med 53 mil från Stavanger till Halden(till och med en sådan begivelse som skulle fästas på bild tyckte papparatsi-burken:(  Jag tyckte det var dags att lämna vägarna och lämnade tillbaks hyrbilen. Efter en kort natt i utkanten av Halden var det så dags att packa kajaken(taaaajt) och bege mig de 8 km till Gamla svinesundsbron där starten på hbb ligger.

fredag 8 juni 2012

Packat & klart

Ja då var kaoset nerpackat och nu ser det riktigt prydligt ut. Tror jag ska slippa bruka altför mycket våld för att få det in i kajaken :) Förutom mat(känns som jag har mat både tur/retur Happaranta ;) har jag fått med mig leksaker som klätterskor och snorkel :D

söndag 27 maj 2012

Havspaddlarnas Blå Band



Lite av en gammal dröm att dels kunna ta ledigt, fara på långtur men också realisera den ide jag fått då jag har läst om tidigare HBBare och uppmärksammat Havspaddlarnas blå band.
Denna form för "tävling" (ja om man ens kan kalla det tävling) passar mig bra, jag tävlar bara mot mig själv på naturens villkor =) med uppföljning från eldsjälarna till HBB.
Fysisk aktivitet ute i naturen är bland det bästa jag vet och skulle jag få det ensamt de 55(+-5)dagar jag planerar att paddla på så är jag en stor fan av ljudböcker(dessutom finns det en risk att skärgården är innvaderad så här års =)


onsdag 23 maj 2012

Återuppstånden bloggare =D

Heeeeeiiiii!
Tillbaks i blogg-tagen!
Kuuul! Och än mer kul: Ny tur på G =)
Men vad har hänt sedan sist? Jo det är ju så att hjulet rullar och vill man hänga med är det bara att labba på =/ och det har jag gjort =) till och med så att det har blivit lite tid över för att kunna njuta ett annat förträffligt tur-åkdon, nämligen Havskajaken. Då Jag är bosatt i Stavanger på Norges sydvästkust och man kan säga vad man vill om vädret här, är det i alla fall isfria paddlingsbara vatten året runt =) vilket jag således har utnyttjat!
Nu har det också öppnat sig en möjlighet att dra på långtur i sommar och bränna lite inarbetade timmar =) och det gillar jag förstås, för då kan jag realisera en gammal plan att paddla runt Sveriges kust =D
Men först lite kajak-nostalgi och inspiration
På tur med Maria i wildmarksguiderna utanför Vasa i Finland -04


St Annas skärgård med min paddel-frälsta far Kjell -04
Läcko slott.Vänern -06

Härliga Vikna i Nord-Trøndelag -07


Att få alla önskningar att passa in på EN ENDA kajak är inte alltid så lätt, men  förnöjd är ordet.


Havet... ja det havet =)




Fjord og Fjell i härliga element


Ute på vattnet får man va sig själv för en stund


torsdag 3 februari 2011

Tillbaks till verkligheten =(

kl 04:15 i natt är det dags att bege sig hemåt! sorligt men ok!
Har haft några riktigt fina dagar i Santiago (sykklat runt i stan mellan resturanger =), svetten rinner dock då det har vart över 30 grader i skuggan!!! så jag längtar nästan efter lite kyla!

Hoppas kunna uppdatera så-småningom med lite bilder (hoppas på att få bilder från andra cyklister =).

Hasta la vista - På fredag =)