måndag 25 juni 2012

Dag 17 (Ystad)

Distans: 43 km. tot: 657km.
Paddlade på i kraftig medvind(13m/s i medel, ibland lungt och ibland kastbyar). Långa sandstränder med  stens-uddar, lite risk för "pisstrång" när det är svårt att släppa paddeln och ta av kappel för nr 1, men som tur är kan man söka skydd i någon liten hamn ibland.
Plötsligt reste sig en stor våg snett bakom mig och jag han inte visa den aktern innan den slog rätt över mig och med kraft slängde runt mig, efter ett dåligt rullförsök fick jag lösgjort mig och kunde betrakta situationen, var en bit in till sandstranden och "inga" fler brytande vågor, fick blåst upp flottören och kunde med den rolla och hålla. I efterkant kan jag nog bara vara glad för att jag fick "praktisera" i någorluna säkra och bra förhållanden!
Förövrikt så är det mesta lite fuktigt med sand här & där! Men efter regn kommer solsken :-)

1 kommentar:

  1. Vad är "pisstrång" Vad pisstvång är kan man förstå men pisstrång . Har du satt ett buntband runt nisse? Tur att det gick bra med uppstigningsövningen. Ha en bra fortsättning.

    SvaraRadera