måndag 9 mars 2015

Sveriges mest Alpina område

Igår söndag kom jag till Saltoluokta fjällstation och det har varit fina dagar sedan sist med inslag av vildmark. Ända sedan starten på turen så har jag vart mest själv som tur-skidare med skoteråkare som följe, men nu börjar vi bli fler, jag har också haft nöjet att se Matti från Jokkmokk-guiderna i farten med 5 siberian-spann på veckotur. Det finns med andra ord något som passar alla om man är sugen på att ta sig till fjällen (skid-tura, köra skoter eller köra hundspann), det sista lockar mig! kanske till nästa gång :-D Nu på turen upp till Abisko går färden i väldigt alpina områden! även om vi kommer röra oss i dalgångar så blir det till att njuta bergen. Tack och hej för den här gången nu ska vi ut i massa nysnö (blöt och tung sån :-S)

2 kommentarer:

  1. Hej Grabben! Nu er det mycket sol och gledje her i Stavanger. I verkstaden er det fullt opp med cyclar. Jag och Jarle har jettepanik nu måste du bara finna en flygplats och booka in til SVG ASAP! Hilsa Sumit! PS Jarle har leverposteien klar!! Love Magne och Jarle

    SvaraRadera
  2. Vi är inte klara med vintern riktigt än :-P men BikeBrothers kommer få sina kära kollegor tillbaka snart :-)

    SvaraRadera